Proč je dobré mít moderní webové stránky?

24.04.2020

Každý podnikatel by měl mít v dnešní době webovou stránku, na které prezentuje svoje výrobky, zboží nebo služby. Ušetří mu nekonečné vysvětlování, kdo je, co nabízí a jaké jsou na něj kontakty. Je to jeho vizitka a současně i výkladní skříň. 

Úroveň webových stránek mnohé vypovídá o svém majiteli. Těžko někdo uvěří, že se jedná o seriózní, moderní a pružnou firmu, pokud bude mít zastaralé a nepřehledné webové stránky nebo dokonce pokud nemá vůbec žádné.

Je též naivní se domnívat, že roli webových stránek mohou zcela nahradit profily na sociálních sítích. Sociální sítě jsou vhodné pro komunikaci aktuálních událostí ve firmě, prezentaci názorů, akcí, neprezentují ale přehledně svého majitele. K tomu je určen web. Z webu vedou odkazy na sociální sítě i opačně.

Webové stránky slouží k budování značky i k přímému prodeji, tzv. výkonnostnímu marketingu. S využitím Google analytics lze dobře sledovat jejich návštěvnost a plnění cílů, tzv. konverze.

Moderní webové stránky jsou plně responzivní, tj. zobrazení jejich obsahu se přizpůsobuje zařízení, na kterých se web prohlíží. Poněkud jinak tedy vypadají na PC, tabletu nebo telefonu.

Protože jsou webové stránky živé, tj. stále se na nich něco doplňuje a upravuje, práce s nimi musí být i pro laika zcela jednoduchá a intuitivní. Již pryč jsou časy, kdy změny na webu prováděl výhradně interní nebo externí administrátor. Bylo to nepružné a nákladné.

Weby si již sám nikdo neprogramuje. Systémy na správu obsahu webů jsou díky množství platforem, na kterých se zobrazují, natolik složité, že je vyvíjí týmy expertů. Je každého rozhodnutí, zda zvolí nákladnou cestu zakázkového programování nebo raději zvolí hotové modulární řešení jako například Webnode, které je výrazně levnější a pro svůj účel plně dostačující. Většinou pro zákazníka znamená jen minimum omezení a přizpůsobení.

Webové stránky si malé firmy již neprovozují na svých počítačích. K tomu slouží výkonná serverová centra, která mají výrazně lepší dostupnost a vyšší kapacitu přenosů díky přímému napojení na páteřní internetovou síť. Tato centra jsou dobře zabezpečená a zálohovaná a jsou též mnohem více odolná proti hackerským útokům i proti jakýmkoliv živelným pohromám. O jejich provoz se stará tým profesionálů.

Když to shrnu. Web je naše vizitka. Časem jako všechno jiné zastarává, proto se musí po nějaké době modernizovat. Vzhledem k tomu, že je na webu potřeba stále něco měnit a doplňovat, provádění změn by mělo být natolik jednoduché, aby to zvládnul sám i každý počítačový laik. Google analytics umožňuje dobře monitorovat návštěvnost webu i plnění konverzí. Hotová modulární řešení jsou mnohem levnější než programování na zakázku. Pro účely prezentace firmy jsou naprosto dostatečné. Je mnohem bezpečnější a pohodlnější provozovat web v externích profesionálních serverových centrech. Ušetří to spoustu času a starostí s tím, zda je nebo není web pro zákazníky dostupný a zda se náhodou nestal terčem hackerských útoků.